Job Interview

Job Interview
Listening Exercises
Listen to the conversation again by pressing the Play Audio button and read along with the conversation. Review the Key Vocabulary and the sample sentences.
What are these different audio choices? ]
[ Other Audio Options: Play Window Media ]
Woman: Hi. Thanks for coming to the interview today. It's nice to meet you.
Man: Well, thank you.
Woman: To begin with, why don't you tell us a little about yourself?
Man: Okay. Um, yeah. I've always been interested in teaching in a language program like this, and uh, I graduated with a degree in English and psychology eight years ago, [ Oh, really, both? ]. Yeah, and uh then I landed my first joboverseas in Japan.
Woman: Oh, wow. That's pretty impressive. What did you do there? What kind of work?
Man: Well, I worked full time, um, for a private language school in Tokyo for the first two years, and then I found a job at a community college.
Woman: Oh really? So, exactly what did you do in your work there then?
Man: Well, I taught English and, uh, culinary arts.
Woman: You taught cooking classes?
Man: Well, well, I know it sounds like an unusual combination, but I completed a program in culinary arts before I got my, uh, English and psychology degrees.
Woman: Oh, Wow. You've done a lot, haven't you? [ Yeah. ] So, what exactly, um, how did you teach and what exactly did you do?
Man: Well, um, many of my students wanted to become chefs in restaurants, or they wanted to start their own restaurants, uh, and in our area, there were many, uh, tourists tourist spots. A lot of tourists came to that particular area, and so with English, they would be able to communicate not only with suppliers, you know things that they need for restaurant's food and so forth, but also with their customers, and so I taught them English and cooking at the same time.
Woman: Wow. That's, that's pretty impressive. That's interesting. [ . . . and tasty. ] Oh, I bet. So, why did you return to the United States? How long have you been back?
Man: I've been back for, uh, probably about a year now.
Woman: Okay, so what brought you back then?
Man: Well, one of my former students opened a sushi restaurant, uh, in town, and he asked me to work with him.
Woman: Really? What's the name of the restaurant?
Man: Well, it's called Flying Sushi. Have you ever heard of it?
Woman: Yes, I've been there. Their food is fabulous; it's top-notch. It's really hard just to get a reservation there.
Man: I know, and uh, well, I work there two weeknights, and uh, and then . . .
Woman: So, two nights a week you're working there still?
Man: Right, right, but then, but . . . I want to return to teaching. I've also been working as a therapist at a treatment center for teenagers struggling withdepression and other mental health disorders.
Woman: Oh, wow, that would be a really interesting job.
Man: It is, it is.
Woman: Wow. You have such a wide range of experience. Uh, you know, to be honest, we have fifteen people who are applying for this position. You've got quite a background, but why don't you tell me three reasons why you would be the best person for this job.
Man: Um, well, first of all, uh, I understand that different students have different learning styles, and for that reason, I have used iPads, video, music, cooking, drama, role plays, and games to reach every student. [ That's good. ] And second, I have a background in academic and psychological counseling and advising [ Uh, huh ] . . . skills that are often needed, you know, in working with international students.
Woman: Yeah, that could be really useful.
Man: Yeah, so you know, many of them struggle with, uh, emotional turmoil, you know, home sickness . . . .
Woman: Yeah, coming to a new place . . .
Man: Right, so making the transition can be very overwhelming, and uh . . .
Woman: Good. So, what would you say would be a third reason?
Man: And finally, I speak four different languages . . . .
Woman: Four? Wow! What languages do you speak?
Man: Well, I speak Spanish, Portuguese, and Japanese at an advanced level. [ At an advanced level? Wow. ] And I also speak Arabic at a high-intermediate level.
Woman: That's very, very impressive. You do have an impressive resume.
Man: Thank you.
Woman: Uh, what we're doing . . . we're going to have two rounds of interviews, and we will contact you on Friday and let you know whether or not you'll be coming back for the second round of interviews.
Man: Okay.
Woman: It's been really nice meeting you, and thank you for your time.












Woman: Xin chào. Cảm ơn bạn đã đến cuộc phỏng vấn ngày hôm nay. Thật vui được gặp bạn.
Man: Vâng, cảm ơn bạn.
Woman: Để bắt đầu, tại sao bạn không nói với chúng tôi một chút về bản thân?
Man: Được rồi. Ừm, ừ. Tôi đã luôn quan tâm đến việc giảng dạy trong một chương trình ngôn ngữ như thế này, và uh, tôi đã tốt nghiệp bằng tiếng Anh và tâm lý học tám năm trước, [Ồ, thực sự, cả hai? ]. Vâng, và sau đó tôi đã tìm được công việc đầu tiên ở nước ngoài tại Nhật Bản.
Woman: Ồ, wow. Điều đó khá ấn tượng. Bạn đã làm gì ở đó? Loại công việc nào?
Man: Chà, tôi đã làm việc toàn thời gian, ừm, cho một trường ngoại ngữ tư nhân ở Tokyo trong hai năm đầu tiên, và sau đó tôi tìm được một công việc tại một trường cao đẳng cộng đồng.
Woman: Ồ thật sao? Vì vậy, chính xác những gì bạn đã làm trong công việc của bạn sau đó?
Man: Vâng, tôi đã dạy tiếng Anh và, uh, nghệ thuật ẩm thực.
Woman: Bạn dạy lớp nấu ăn?
Man: Chà, tốt, tôi biết nó nghe có vẻ như là một sự kết hợp bất thường, nhưng tôi đã hoàn thành một chương trình về nghệ thuật ẩm thực trước khi tôi có bằng cấp, tiếng Anh và tiếng Anh.
Woman: Ồ, Wow. Bạn đã làm rất nhiều, phải không? [Vâng. ] Vậy, chính xác thì, ừm, bạn đã dạy như thế nào và chính xác bạn đã làm gì?
Man: À, ừm, nhiều sinh viên của tôi muốn trở thành đầu bếp trong các nhà hàng, hoặc họ muốn bắt đầu nhà hàng của riêng họ, uh, và trong khu vực của chúng tôi, có rất nhiều, uh, điểm du lịch. Rất nhiều khách du lịch đã đến khu vực cụ thể đó, và với tiếng Anh, họ sẽ có thể giao tiếp không chỉ với các nhà cung cấp, bạn biết những thứ họ cần cho thức ăn của nhà hàng, v.v., mà còn với khách hàng của họ, và vì vậy tôi đã dạy họ Tiếng Anh và nấu ăn cùng một lúc.
Woman: Wow. Điều đó thật ấn tượng. Nó thật thú vị. [. . . Và ngon. ] Oh tôi đặt cược. Vì vậy, tại sao bạn trở về Hoa Kỳ? Bạn sẽ trở về trong bao lâu?
Man: Tôi đã trở lại, uh, có lẽ khoảng một năm nay.
Woman: Được rồi, vậy điều gì đã đưa bạn trở lại sau đó?
Man: À, một trong những học sinh cũ của tôi đã mở một nhà hàng sushi, uh, trong thị trấn, và anh ấy yêu cầu tôi làm việc với anh ấy.
Woman: Thật sao? Tên của nhà hàng là gì?
Man: Chà, nó được gọi là Flying Sushi. Bạn đã bao giờ nghe nói về nó?
Woman: Vâng, tôi đã ở đó. Thức ăn của họ là tuyệt vời; đó là đỉnh cao. Thật sự rất khó để có được một đặt phòng ở đó.
Man: Tôi biết, và uh, tốt, tôi làm việc ở đó hai tuần, và uh, và sau đó. . .
Woman: Vì vậy, hai đêm một tuần bạn vẫn làm việc ở đó?
Man: Phải, phải, nhưng sau đó, nhưng. . . Tôi muốn trở lại giảng dạy. Tôi cũng đã làm việc như một nhà trị liệu tại một trung tâm điều trị cho thanh thiếu niên đang phải vật lộn với chứng trầm cảm và các rối loạn sức khỏe tâm thần khác.
Woman: Ồ, wow, đó sẽ là một công việc thực sự thú vị.
Man: Nó là, nó là.
Woman: Wow. Bạn có một phạm vi kinh nghiệm rộng. Uh, bạn biết đấy, thành thật mà nói, chúng tôi có mười lăm người đang ứng tuyển vào vị trí này. Bạn đã có một nền tảng khá, nhưng tại sao bạn không cho tôi biết ba lý do tại sao bạn sẽ là người tốt nhất cho công việc này.
Man: Ừm, trước hết, uh, tôi hiểu rằng các sinh viên khác nhau có cách học khác nhau, và vì lý do đó, tôi đã sử dụng iPad, video, âm nhạc, nấu ăn, kịch, đóng vai và trò chơi để tiếp cận mọi sinh viên. [Điều đó tốt. ] Và thứ hai, tôi có một nền tảng về tư vấn và tư vấn học thuật và tâm lý [Uh, huh]. . . những kỹ năng thường cần thiết, bạn biết đấy, khi làm việc với sinh viên quốc tế.
Woman: Vâng, điều đó có thể thực sự hữu ích.
Man: Vâng, vì vậy bạn biết, nhiều người trong số họ đấu tranh với, uh, rối loạn cảm xúc, bạn biết đấy, bệnh về nhà. . . .
Woman: Vâng, đến một nơi mới. . .
Man: Phải, vì vậy việc thực hiện quá trình chuyển đổi có thể rất áp đảo, và uh. . .
Woman: Tốt. Vì vậy, những gì bạn sẽ nói sẽ là một lý do thứ ba?
Man: Và cuối cùng, tôi nói bốn ngôn ngữ khác nhau. . . .
Woman: Bốn? Ồ Bạn nói ngôn ngữ nào?
Man: Chà, tôi nói tiếng Tây Ban Nha, tiếng Bồ Đào Nha và tiếng Nhật ở cấp độ nâng cao. [Ở cấp độ nâng cao? Ồ ] Và tôi cũng nói được tiếng Ả Rập ở trình độ trung cấp cao.
Woman: Điều đó rất, rất ấn tượng. Bạn có một sơ yếu lý lịch ấn tượng.
Man: Cảm ơn bạn.
Woman: Uh, chúng ta đang làm gì. . . chúng tôi sẽ có hai vòng phỏng vấn và chúng tôi sẽ liên lạc với bạn vào thứ Sáu và cho bạn biết liệu bạn có quay lại vòng phỏng vấn thứ hai hay không.
Man: Được rồi.
Woman: Rất vui được gặp bạn và cảm ơn bạn đã dành thời gian.

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

1299-Spencer-Curtis-ComfortClothin

TED - English Mania.

Bài 8. College Life